8 / 100

نجوای عاشقانه ” الهی العفو” در نخستین شب قدر در سومین حرم اهل بیت
نخستین شب قدر در سومین حرم اهل بیت با حضور پرشور مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در امکان مقدس شیراز برگزار شد.

در میان شب‌ها و روزهای پربرکت ماه رمضان، شب‌های قدر به فرموده قرآن بهتر از هزار شب است. همه مسلمانان به ویژه ایرانیان در این شب‌ها در جوار بقاع متبرکه ائمه اطهار(ع)، مساجد و حسینیه‌ها جمع شده و تا سحر خدا را به اسما و صفات گوناگون صدا می‌زنند.

در دو سال گذشته شب‌های قدر تنها به صورت محدود و در محیط باز برگزار می‌شد اما امسال به یمن واکسیناسیون گسترده شب‌های قدر در حسینیه‌ها و تکایا نیز برگزار شد و مردم در نخستین شب قدر قرن جدید دست به دعا گشودند و طنین صدای العفوشان در آسمان پیچید.

در شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت نیز حرم مطهر شاهچراغ(ع) نگین درخشانی است که هر شب قدر مردم را به سمت خود می‌کشاند.

مردم گرد حریمش جمع می‌شوند و عاشقانه نجوای الهی العفو سر می‌دهند تا بلکه زیر سایه الطاف احمدی و محمدی قلم عفو بر گناهانشان کشیده شود.

در ادامه نیز مراسم شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک در حرم مطهر شاهچراغ برگزار می‌شود که در شب 21 رمضان که مصادف با شب شهادت امیرمومنان (ع) حاج مهدی سروری و حاج سعید خائف پناه دعای جوشن کبیر و حاج کاظم محمدی دعای ابوحمزه ثمالی را در حرم احمدی قرائت می‌کنند و آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز پیرامون فضایل و مناقب مولای متقیان به ایراد سخن خواهد پرداخت.

تفاوت دیگر امسال روشن‌بودن چراغ‌ آرامگاه خواجه راز حافظ شیرازی در شب‌های قدر است و به همت شهرداری بناست که در لیالی قدر امسال مردم عاشقانه‌های خود را به فضای عارفانه حافظیه پیوند بزنند و در این مکان با خدای خود نجوا کنند‌.

در همین راستا مصطفی مشفقیان، رئیس سازمان فرهنگی شهرداری شیراز از برگزاری مراسمات پرفیض شب‌های قدر در پنج نقطه شهر شیراز خبر داد.
برگزاری مراسمات شب‌های قدر در جوار آرامگاه حافظ برای نخستین‌بار، مراسم شبهای قدر در پارک کوهستانی دراک واقع در بلوار حسینی‌الهاشمی، برگزاری مراسم احیای شب‌های قدر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گلزار شهدای دارالرحمه و بوستان جنت شیراز با محوریت کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز برنامه‌هایی است که مشفقیان اشاره کرد و با همکاری شهرداری برگزار می‌شود.

به گفته وی به بیش از 20 مسجد، هیئت مذهبی و کانون فرهنگی در سطح شهر شیراز برای برگزاری این مراسمات کمک ویژه‌ای تعلق گرفته است.

در این دو سال کرونایی اما شیوه دیگر به شب بیداری مردم شیراز اضافه شده و آن احیا در خودرو است. این مراسم نیز شب‌های قدر در پارک کوهستانی دراک برگزار می‌شود تا مردم به هر راه و روشی با خدای خود راز و نیاز کنند.

حسین مذنب، مدیر جمعیت دلدادگان حضرت علی‌اکبر (ع) شب گذشته در گفت‌وگو با تسنیم در این باره اظهار داشت: احیای خودرویی شب‌های قدر در بوستان کوهستانی دراک شیراز در روزهای چهارشنبه، جمعه و یکشنبه از ساعت 22:30 شب تا ساعت 2:30 بامداد برگزار می‌شود.

وی از همه کسانی که هنوز دغدغه بیماری کرونا را دارند، دعوت کرد که در این مراسم شرکت کنند چراکه روشی مطمئن برای استفاده از برکت این شب‌ها و حفظ سلامت است.
علاوه بر همه اینها در نخستین شب قدر امسال چراغ‌های خانه‌های این شهر نیز تا سحر روشن بود، گویی هر خانه یک عبادتگاه کوچک شد تا مردم هم خدا را بخوانند و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.