کافه قنادی ژولپ در شیراز، یکی از کافه‌های دنج و مناسب برای قرارهای دونفره است. این کافه در بافت قدیمی شیراز، روبه روی حمام وکیل قرار دارد و در رده بهترین کافه های شیراز قرار می‌گیرد. موقعیت بی‌نظیر کافه رستوران ژولپ در شیراز، باعث شده تا اغلب پر از مسافرانی باشد که بعد از بازدید از مجموعه زندیه و حمام و بازار آن، در این کافه استراحت می‌کنند. نمای بیرونی کافه آجرکاری سنتی بسیار زیبایی دارد و داخل کافه نیز با میز و صندلی‌های سبک لهستانی پر شده است. لبه بیرونی پنجره کافه را با گلدان‌های گل تزیین کرده‌اند و زیر پنجره نیز یک ردیف گل قرمز کاشته شده که زیبایی نمای آجری آن را دوچندان می‌کند.
شاید از خود بپرسید ژولپ به چه معناست؟ نام کافه ژولپ، از شربتی به نام جولاب گرفته شده است که با زعفران، شربت و گلاب درست می‌شود. فضای گرم و صمیمی و برخورد بسیار محترمانه کادر کافه ژولپ شیراز، باعث محبوبیت این مکان در نزد مردم شده است. البته از تنوع منو کافه ژولپ و طعم لذیذ غذاهای این کافه‌رستوران نیز نباید غافل شد. منو کافه، پر از انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد و انواع دسر، کیک، تارت و بستنی است اما معروف‌ترین شربت این کافه همان ژولپ یا جولاب است. اگر به این کافه رفتید، پیشنهاد می‌کنیم شیر بادام‌های آن را از دست ندهید. غذاهای رستوران ژولپ نیز اغلب شامل غذاهای محلی شیرازی است. دوپیازه آلو (سیب‌زمینی) و آجیل پلو، ته‌چین گوشت، ته‌چین مرغ، ماکارونی با ته‌دیگ سیب‌زمینی و حتی کوفته‌تبریزی هم در این رستوران سرو می‌شود که البته بعضی از این غذاها فقط در روزهای خاصی از هفته قابل سفارش‌اند. مشتریان دائمی کافه ژولپ عاشق طعم خانگی غذاهای این رستوران‌اند.
در کافه ژولپ هرساله به مناسبت شب یلدا مراسم مخصوص این شب باستانی ایرانیان با آجیل و هندوانه و تمام مخلفاتش برگزار می‌شود و بدین ترتیب علاوه بر شب یلدا، سالگرد گشایش رستوران که در شب یلدای سال 96 بوده را جشن می‌گیرند. انرژی خوب و محیط شاداب کافه ژولپ شیراز باوجود هنرمندانی که گاه با سازشان به این کافه می‌آیند و مهمانان را به شنیدن طنین خوش موسیقی دعوت می‌کنند، صدچندان می‌شود.

کافه رستوران ژولپ