معرفی /پارک آزادی شیراز

این بار که به شهر بهارنارنج‌‌ها سفر کردید گشت‌وگذار خود را تنها به جاذبه های تاریخی شیراز محدود نکنید و بازدید از پارک آزادی شیراز را هم در برنامه‌ خود بگنجانید. در این مطلب به شما خواهیم گفت که آدرس پارک آزادی شیراز کجاست؟ چه تفریحات و امکاناتی دارد و تاریخچه پارک آزادی شیراز چیست؟ برای آشنایی بیشتر با بوستان آزادی شیراز تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

چرا پارک آزادی شیراز؟

یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین پارک های شیراز است.
چرخ‌وفلک، قایق‌سواری در دریاچه، دوچرخه‌سواری و سایر سرگرمی‌ها تنها بخشی از تفریحات بوستان است.
امکانات تفریحی مناسبی برای تمام سنین دارد.
دسترسی به پارک آزادی آسان است.

پارک آزادی شیراز | بوستان قدیمی شهر

یکی از تفرجگاه‌هایی که در سفر به شهر بهارنارنج‌ها می‌توانید سری به آن بزنید، پارک آزادی شیراز یا بوستان شهر است که آن ‌را به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بوستان شیراز می‌شناسند. این پارک در سال 1345 با مساحتی بالغ بر 200 هزار مترمربع ساخته شد. امکاناتی که این بوستان برای بزرگ و کوچک فراهم کرده است شما را ترغیب می‌کند تا در سفر به شیراز گذری هم به این فضای سبز زیبا داشته باشید و از امکانات آن استفاده کنید. می‌توانید در دریاچه مصنوعی لذت قایق‌سواری را تجربه کنید، یا با خانواده بساط پیک‌نیک را پهن کنید و یک روز به‌یادماندنی را برای خودتان رقم بزنید. یک شهربازی نسبتا بزرگ در مرکز پارک و زمین بازی برای کودکان هم دیگر امکانات تفریحی این مجموعه است که این گشت‌وگذار را برای فرزندان‌تان هم دلچسب خواهد کرد.

دیدنی‌ ها و تفریحات پارک آزادی شیراز

لانه پرندگان: می‌توانید به تماشای پرندگان مختلفی که در این لانه نگهداری می‌شوند، بپردازید.

شهربازی: این شهربازی دارای چرخ‌وفلک، ترن‌هوایی و بازی‌های جذاب دیگری‌ است که اوقاتی خوش را برای کودکان شما رقم خواهد زد.

دوچرخه سواری: غرفه کرایه دوچرخه و محوطه‌ای برای دوچرخه‌سواری در محیط پارک برای شما فراهم شده است.

قایقرانی: دریاچه مصنوعی این پارک در برخی از زمان‌های سال آبگیری می‌شود و می‌توان در آن قایقرانی کرد. این دریاچه زیستگاه برخی از گونه‌های پرندگان نیز محسوب می‌شود.

زمین بازی کودکان: در این زمین بازی وسایل بازی و سرگرمی مثل قلعه بادی، استخر توپ، تاب و سرسره برای تفریح بچه‌ها فراهم است.

سینمای چندبعدی و اتاق فرار: اگر به دنبال هیجان بیشتر هستید به سینمای چندبعدی پارک بروید یا با گروه دوستان خود اتاق فرار پارک آزادی شیراز را تجربه کنید.

عکاسی و پیاده‌روی: فضای سبز و زیبای پارک محیطی مناسب برای عکاسی و پیاده‌روی است.

پیک‌نیک: برای بازدیدکنندگان فضایی فراهم شده تا بساط پیک‌نیک را در آنجا پهن کنند.

پارک آزادی