پیست اسکی پولاد کف اردکان فارس دومین پیست بین المللی ایران

پیست اسکی پولادکف که به عنوان جنوبی ترین پیست اسکی در نیمکرده شمالی زمین شهرت دارد، یکی از بهترین فرصت ها برای تماشای چهره ای کاملا متفاوت از استان فارس می باشد. با توجه به آب و هوای گرم اغلب مناطق در استان فارس، باور اینکه یکی از بزرگترین و مجهزترین پیست های اسکی در آن قرار دارد شاید کمی سخت باشد.

اما این یک واقعیت زیبا می باشد که در پیست اسکی پولادکف اردکان فارس نه تنها می توان اسکی روی یخ را تجربه کرد، بلکه انتخابی عالی برای اسکی روی چمن نیز به شمار می رود.

بخش ایرانگردی گروه گردشگری مای ترول این پیست بین المللی اسکی را برای علاقمندان به ورزش های زمستانی و گردشگرانی که به استان فارس و شهر شیراز سفر می کنند معرفی کرده است. همراه باشید.

معرفی پیست اسکی پولاد کف

پیست اسکی پولادکف متعلق به گروه صنعتی به همین نام می باشد که بیشتر در حوزه ساختمان فعالیت داشته و از سال 1358 قدم به این عرصه گذاشته اند. با توجه به اینکه این گروه یکی از بزرگترین کارآفرینان و سرمایه گذاران داخلی کشورمان به شمار می رود، راه اندازی و بهره برداری از پیست اسکی روی برف و چمن را در راستای برنامه های خود قرار داد. به طوریکه در حال حاضر در 88 کیلومتری شهر شیراز و در کیلومتر 15 جاده سپیدان به آبشار مارگون دومین پیست بین المللی ایران را می توان مشاهده نمود.

قرار گرفتن شهر سپیدان در میان رشته کوه های زاگرس و برخورداری از بارش برف و باران به اندازه زیاد در فصل زمستان شرایط مناسبی را برای راه اندازی این پیست فراهم نموده است. در حال حاضر از اوایل آذر ماه امکان اسکی روی برف در این منطقه فراهم شده و در سایر فصل ها نیز می توان از امکان اسکی روی چمن آن بهره مند شد.

البته لازم به ذکر است که پیست اسکی پولادکف تنها برای لذت بردن از ورزش های اسکی روی برف و چمن مورد استفاده قرار نمی گیرد، بلکه در این منطقه می توان از تفریحات دیگری از قبیل اسب سواری، زیپ لاین، تله کابین و موتورسواری و کارتینگ نیز لذت برد.

امکانات تفریحی پولادکف اردکان فارس

تله کابین پولادکف

یکی از بهترین امکانات موجود در این مجموعه تله کابین آن می باشد که در تمام چهار فصل سال در دسترس بوده و می توان فاصله ای حدود 2000 متر را در کمتر از 11 دقیقه طی کرد. یکی از بهترین ویژگی های این تله کابین، ارتفاع زیاد آن می باشد، به طوریکه ایستگاه اول آن در ارتفاع 2850 متری سطح دریا قرار داشته و در نهایت ایستگاه آخر آن ارتفاعی حدود 3250 متر دارد.

تماشای طبیعت بسیار زیبا و سرسبز منطقه در فصل بهار و تابستان و سفیدپوش شدن آن در زمستان از ارتفاع زیاد و حرکت با سرعت 3 متر در ثانیه قطعا تجربه ای تازه و خاطره انگیز را برایتان به همراه خواهد داشت.

از دیگر ویژگی های بسیار عالی که برای تله کابین این مجموعه در نظر گرفته شده است، دستگاه های تلکسی می باشد که شرایط بسیار مناسبی را برای تجربه اسکی کاملا متفاوت فراهم نموده است. طول مسیر تلکسی حدود 1600 متر می باشد که برای آن 8 دستگاه موتور برفی (اسنومبیل) نیز در نظر گرفته اند. همچنین لازم است بدانید که در این مجموعه زیپ لاین نیز در نظر گرفته شده است که در تمام فصل ها گروه های سنی بالای 12 سال می توانند از آن استفاده کنند.

مینی بوب (لژ سواری)

یکی از تفریحات بسیار پرطرفدار در روزهای برفی، تیوب سواری می باشد که خطرات بسیار زیادی را به همراه دارد. مینی بوب یکی از بهترین امکانات تفریحی برای ورزش های زمستانه در پیست پولادکف می باشد که جایگزین روش پرمخاطره تیوب سواری خواهد بود.

امکانات تابستانی پولادکف

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، قرار گرفتن مجموعه پولادکف در شرایط جغرافیایی بسیار عالی و فاصله کم آن با آبشار مارگون باعث شده است تا در فصل تابستان نیز بهانه های زیادی برای حضور در آن وجود داشته باشد. به عنوان مثال می توان به پیست کارتینگ ماشین های کوهستان اشاره نمود که به شدت مورد توجه جوانان قرار گرفته است.

علاوه براین، می توان از با کرایه تجهیزات دوچرخه سواری ورزشی عالی و هیجان انگیز را در کنار دوستان و خانواده تجربه کرد. از دیگر امکانات تابستانی پیست اسکی پولادکف می توان به اسکی روی چمن اشاره نمود که تجهیزات آن توسط این مجموعه کرایه داده شده و آموزش های لازم نیز ارائه می گردد.

تجربه زندگی عشایری

با توجه به اهمیت بسیار زیاد زندگی عشایری در استان فارس و حضور ایل های شناخته شده در مناطق مختلف آن، به منظور احیای این سبک زندگی در مجموعه پولادکف چادرهای عشایری علم شده اند. این چادرها که به یورد معروف می باشند، در فاصله کوتاهی با دریاچه مصنوعی این مجموعه ارائه شده و قطعا می تواند در تجربه زندگی در طبیعی سرسبز و کاملا متفاوت را برای مهمانان این منطقه فراهم کند.

اسب سواری

شرایط مناسب جغرافیایی و داشتن دشت های وسیع و سرسبز در بهار و تابستان در منطقه پولادکف این فرصت را فراهم می کند تا علاقه مندان به اسب سواری نیز از این امکانات این پیست استفاده کنند.

در پیست اسکی پولادکف کجا اقامت کنیم؟

یکی از دلایل استقبال بسیار زیادی از مجموعه پولادکف اردکان فارس، فراهم شدن امکانات تفریحی، رفاهی و اقامتی در آن می باشد. به طوریکه در می توان در رستوران و کافی شاپ آن لحظاتی را استراحت کرد و با خوردن غذا و نوشیدنی های متنوع انرژی گرفت. همچنین می توان برای سفرهای چند روزه در هتل 4 ستاره این مجموعه اقامت داشت.

هتل پولادکف که بخاطر داشتن امکانات عالی در گروه هتل های 4 ستاره قرار گرفته است، در مجموع دارای 4 سوئیت و 52 اتاق می باشد که همگی با تجهیزات و امکانات عالی در اختیار مسافران قرار می گیرند. البته همان طور که قبلا نیز اشاره شد، برای اقامت چند روزه و کاملا متفاوت در این منطقه می توان چادرهای عشایری را رزرو کرد که ویژگی ها و خوبی های خاص خودش را دارد.

چطور به پیست اسکی پولادکف اردکان برویم؟

برای اینکه بتوانید از امکانات مجموعه پیست اسکی پولادکف اردکان فارس بروید، لازم است بدانید که این مجموعه در 88 کیلومتری شمال شهر شیراز واقع شده است. در 15 جاده سپیدان به آبشار مارگون می توان این مجموعه را مشاهده نمود و از روزهایی فوق العاده زیبا را در آن سپری نمود.

اسکی
اسکی