بمو نام یکی از پارک های ملی ایران است که در 27 کیلومتری زرقان از بخش های شهرستان شیراز قرار گرفته است. این پارک ملی نام خود را از کوه بمو در همین منطقه گرفته است که به نوعی بلندترین نقطه این منطقه محسوب می شود. مساحت کلی این پارک ملی چیزی حدود 48000 هکتار بوده و به وسیله جاده شیراز-اصفهان به دو بخش شرقی- غربی تقسیم می شود. بمو در میان رشته کوه های زاگرس قرار گرفته و طبیعت آن ترکیب زیبایی از دامنه های زاگرس و جنوب ایران است که زیبایی این منطقه را چند برابر می کند. پارک بمو در اصل دشتی است که در میان کوه قرار گرفته و این شرایط از وجود حیواناتی مثل قوچ، میش، بز، پاژن وحشی و … در دامنه کوه ها و تپه ماهور ها خبر می دهد که با رفتن به این پارک می توانید از نزدیک از آن ها دیدن و در شرایطی خاص آن ها را لمس کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که در این پارک ملی، هم گونه های متعدد جانوری و هم گیاهی مثل شکرتیغال شیرازی، سیاه فندق، چلیپای اصفهانی و… زیست می کنند.

اگر در این منطقه، بهار زودرس اتفاق بیفتد پارک ملی بمو مملو از گل های پامچال، لاله و شقایق وحشی می شود که در نوع خود بسیار زیبا و چشم نواز است. در کنار تمام جذابیت هایی که این منطقه حفاظت شده دارد در ابتدای ورود به محدوده می توانید از موزه تاریخ طبیعی منطقه نیز بازدید کنید. در این موزه مجموعه ای از حیوانات بومی تاکسیدرمی شده بومی در معرض نمایش قرار دارد که می توانید از آن ها بازدید کنید.

نکته: پارک ملی بمو به دو بخش “تفرجگاه و موزه حیات وحش” و بخش “تفرجگاهی گسترده” تقسیم می شود. توجه داشته باشید که برای بازدید از بخش تفرجگاه گسترده به دریافت مجوز از سازمان حفاظت از محیط زیست استان فارس نیاز دارید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بخش موزه فقط در ایام عید و برای بازدیدهای گروهی باز است.

پارک ملی بمو شیراز