75 / 100

همانطور که گفته شد شیراز جز مقاصد پرطرفدار است. حال شاید این سوال برای شما مطرح شود که بهترین زمان سفر به شیراز چه زمانی است؟ در چه آب و هوایی به شیراز سفر کنیم بهتر است؟ در چه زمانی قیمت‌ها مناسب‌تر هستند؟ و از این قبیل سوالات که برای هر گردشگری به وجود می‌آید.

اطلاعات کلی از وضعیت آب و هوای شیراز

سه نوع آب و هوا در شیراز وجود دارد، گرم و خشک، معتدل، سرد و کوهستانی اما اکثر اوقات آب و هوای آن معتدل است. هوا در تیر ماه به گرم‌ترین حد خود و در دی ‌ماه به سردترین حد خود می‌رسد. سفر به شیراز در تابستان و زمستان می‌تواند جذاب باشد اما این بستگی به خلق و خو و علاقه شما دارد و اینکه شما چه انتظاراتی از سفر خود دارید.

اگر از گرمای هوا اذیت نمی‌شوید و یا برف و سرمای زمستان برایتان جذاب است سفر به شیراز در زمستان و تابستان برای شما مطلوب است. در ادامه در مورد بهترین زمان سفر به شیراز توضیح خواهیم داد.

سفر به شیراز در بهار

سفر به شیراز در هر زمانی از سال جذابیت‌های خاص خود را دارد اما معمولا بهترین زمان برای سفر اردیبهشت ماه است. در این ماه از سرما و گرمای زیاد خبری نیست و هوا در بهترین شکل قرار دارد. همچنین شاهد جمعیت زیاد و شلوغی‌های نوروز نخواهید بود.

هوای بهاری و دل‌انگیز، بوی خوش شکوفه‌های بهار نارنج و گل‌های رنگارنگ همگی از جذابیت‌های اردیبهشت هستند که از آن‌ها سیر نمی‌شوید. یکی دیگر از دلایلی که این ماه بهترین زمان سفر به شمار می‌آید برگزاری جشنواره‌ و مراسم‌هایی است که به مناسبت روز شیراز یعنی 15 تا 31 اردیبهشت برگزار می‌شود که هدف این مراسم‌ آشنایی گردشگران با فرهنگ، تاریخ، هنر، آداب و رسوم و آیین‌های شیراز است.

از دیگر مراسم پرطرفدار می‌توان به نمایشگاه عکس شیراز قدیم، نمایشگاه فرآیند تولید فرش دستبافت در ارگ کریمخان زند، نمایشگاه کتابت و خوشنویسی اشعار حافظ، نمایشگاه مینیاتور و اجرای شب شعر و برنامه‌ خوشنویسی (مختص گردشگران خارجی) در حافظیه و همچنین اجرای نمایش و تئاتر در این شهر تاریخی اشاره کرد.

بنابراین اگر به دنبال یافتن جایی برای آرامش پیدا کردن و دوری از استرس های روزمره هستید، سفر در ماه اردیبهشت به شیراز بهترین گزینه برای شماست.

سفر به شیراز در پاییز

اگر به هر دلیلی موفق به سفر در اردیبهشت نشدید حتما سفر به هنگام پاییز را تجربه کنید که زیبایی آن کمتر از اردیبهشت نیست. آب و هوای معتدل، بارش های اندک، طبیعت پاییزی و چشم‌اندازهای فوق‌العاده شما را مجذوب خود خواهد کرد. در این فصل نیز شاهد خلوت بودن شهر هستید و ازدحامی به چشم نمی‌خورد.

بازدید از جاذبه ‌های گردشگری شیراز در این فصل قطعا بسیار لذت‍‌بخش خواهد بود. پیاده‌روی در خیابان‌های زیبا و پاییزی شیراز خاطره‌ای به ‌یاد ماندنی و رویایی را برای شما رقم خواهد زد. اگر از یک شیرازی بپرسید که بهترین هوای شیراز مربوط به چه فصلی است؟ بی‌شک به شما می‌گوید پاییز. پس اگر موفق به سفر در بهار نشدید و به دنبال سفری به یاد ماندنی و دلنشین هستید سفر به هنگام پاییز را از دست ندهید.

بهترین زمان سفر به شیراز از لحاظ قیمت چه زمانی است؟

برای هر مسافری مهم است تا کمترین هزینه را به هنگام سفر داشته باشد. اگر سفری با هزینه کم و به صرفه به شیراز می‌خواهید حتما تا آخر این مطلب را مطالعه کنید. در فصل‌هایی که شیراز مسافران کمتری دارد هزینه‌های کمتری پرداخت خواهید کرد. معمولا در نوروز و از نیمه شهریور تا اول مهر ماه، شیراز در اوج ترافیک مسافران است.

حال در چه فصل‌هایی مسافر کمتر است؟ اواخر پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفری کم هزینه به شیراز است. قیمت بلیط شیراز در پاییز نیز نسبت به فصول دیگر ارزان‌تر است. همچنین در این فصول می‌توانید به راحتی اقامتگاهی مناسب و مقرون به صرفه پیدا کنید.

بهترین زمان سفر به شیراز برای خرید

خرید کردن یکی از ویژگی‌های مهم برای یک سفر ایده‌آل است. همانطور که انتظار می رود بهترین فصل برای خرید پیش از عید نوروز است. هنگامی که به اواخر تابستان نزدیک می‌شویم، شما با تنوع کالایی زیادی که قیمت‌های مناسبی دارند رو به رو خواهید شد به طوری که شهر شیراز به یک فروشگاه بزرگ پر جنب و جوش باور نکردنی تبدیل می شود.

حراج‌های پایان فصل و حراج‌های نوروزی در مراکز خرید شیراز نظیر خلیج فارس، آفتاب، ستاره خلیج فارس و … نیاز شما برای یک سفر به قصد خرید را برطرف خواهد کرد.

بهترین زمان سفر به شیراز برای بازدید از مکان‌های دیدنی

با اینکه مکان‌های دیدنی شیراز در هر فصلی جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارند اما گاهی اوقات باید برای بازدید زمان مناسب‌تری را انتخاب کنید.

برخی از این مکان‌های دیدنی در فضای باز هستند از این رو بهتر است در هوای آفتابی و صاف از آن‌ها دیدن کنید. مانند باغ ارم، باغ عفیف آباد، باغ جهان نما، آرامگاه حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی که همگی در فضای باز هستند.