79 / 100

شیراز در دوره هایی از تاریخ پایتخت ایران بود و مقصدی اصلی برای گردشگران! امروزه هر چند که دیگر پایتخت نیست اما همچنان مقصد اصلی گردشگران ایرانی و خارجی است. هنگامی که از کنار دروازه قرآن شیراز می گذرید، هتل چمران شیراز در دیدتان قرار دارد.

هتلی که در بهترین نقطه کوه قصردشت قرار گرفته است. کمتر کسی شیراز را با رودخانه ای در آن می شناسند و بیشتر ما، اصفهان را با این مشخصه می شناسیم. در صورتی که هتل بزرگ چمران در کنار رودخانه و مسیر باغی شیراز واقع شده است. فضایی که بسیار تماشایی است.

در این مطلب شما را با هتل ۵ ستاره و لوکس چمران شیراز آشنا می کنیم. ویژگی های منحصر به فرد و امکاناتی که آن را از دیگر هتل ها مجزا می کند، می گوییم.

تاریخچه هتل چمران شیراز

هر چقدر که تاریخ شیراز قدیمی است، تاریخ ساخت هتل ۵ ستاره چمران شیراز قدیمی نیست. ساختمان مدرن و بسیار لوکس هتل، در سال ۱۳۷۹ و ماه فروردین روی دامنه های کوه افتتاح شد. اتاق ها و فضاهای خدماتی آن مانند رستوران، نمایی از خیابان های شهر شیراز و کوه و باغ ها را نشانه گرفته است.

ساختمان ۳۰ طبقه دارد که امکانات و خدمات بی نظیری را به مهمانان ایرانی و خارجی خود، ارائه می دهد. جاذبه های فراوانی در این شهر پیدا می کنید. برای آشنایی با جاذبه های این شهر، می توانید نام آن را در قسمت جستجوی مجله وارد کنید تا مطلب را بیابید. برای نمونه موزه های شیراز را به شما پیشنهاد می دهیم. پس از اقامت در هتل، می توانید برنامه ای برای بازدید از جاذبه ها و موزه های این شهر بچینید.

هتل چمران

امکانات و خدمات ارائه شده در هتل

پس از ورود به هتل و انجام کارهای مربوط به پذیرش، برای ورود به اتاق ها، کارت هوشمند دریافت می کنید. ساعت دریافت اتاق ها از ۲ بعد از ظهر شروع می شود و تحویل اتاق، باید قبل از ساعت ۱۲ ظهر انجام شود. کسانی که بیشتر از ساعت ۱۲ ظهر در اتاق اقامت دارند، بایستی ۵۰ درصد هزینه یک شب اقامت را بپردازند.

اینترنت رایگان نامحدود در فضاهای رفاهی و البته اتاق ها، در اختیار مهمانان قرار دارد. برای رزرو اتاق در این هتل، به صفحه رزرو هتل در شیراز مراجعه نمایید.

اگر نیاز به ترانسفر فرودگاهی دارید، از قبل با پذیرش هتل هماهنگ کنید. هزینه آن را بپردازید و به راحتی خود را درون هتل بیابید.

هتل چمران

معرفی اتاق های هتل چمران شیراز

همانند دیگر هتل های پنج ستاره، در هتل چمران شیراز هم، اتاق هایی که با نوع تخت مجزا شده اند، وجود دارد. با این حال، به جز نوع تخت، می توان دیگر امکانات درون این اتاق ها را یکسان دانست. چندین اتاق یک نفره، اتاق های دو نفره و سوئیت دو نفره را در میان ۲۵۰ اتاق هتل، می توان تفکیک کرد.

به دلیل ساختمان مرتفع و موقعیت هتل در کنار کوه و باغ رستوران، چشم انداز هر یک از اتاق ها متفاوت خواهد بود.

بیشتر اتاق ها، چشم اندازی به نمای شهر شیراز را ارائه می دهند که بسیار دیدنی است. آسانسور مهمانان را به اتاق ها در طبقات فوقانی، هدایت می کند. شروع اتاق ها بعد از طبقه دوم است. همین موضوع، نمایی آزاد و بدون دردسر از فضای بیرون را در اتاق ها، به شما خواهد بخشید. مجموع تخت های کل هتل، ۵۰۰ تخت محاسبه شده است.

اگر فضای دنج و رو به کوه قصردشت را نمی خواهید، درخواست اتاق هایی با نمای شهر و بلوار داشته باشید.

هتل چمران

امکانات اتاق های هتل چمران شیراز

از امکانات ویژه ای که این هتل درون اتاق ها برای مهمانان در نظر گرفته، قرار دادن دکمه های قرمز و سبز رنگ کنار تخت است. با زدن دکمه قرمز، جمله «مزاحم نشوید» را برای نظافت روزانه اتاق بیان می کنید. اگر هم نیاز به نظافت فوری داشتید، دکمه سبز را فشار می دهید. این دکمه مهمانان را از تماس های غیر ضروری با پذیرش هتل چمران شیراز معاف می کند. حتما قوانین مربوط به اقامت در اتاق ها را خوانید.

به طور مثال، از مهمانان خواسته شده تا به محض ورود به اتاق، محتویات درون یخچال را بررسی کنند. اگر کسری در این مورد دیدند، به پذیرش و مهمان داران هتل، گزارش دهند.
میز تحریر خدمات اتاق با تعرفه صبحانه رایگان آب معدنی رایگان
مبلمان، آباژور و کمد چای ساز فوری گاوصندوق تلویزیون با انواع شبکه ها
اینترنت لوازم بهداشتی رایگان سرویس بهداشتی فرنگی فاقد سرویس بهداشتی ایرانی
فتوکپی و فکس پرینتر کافی نت اتاق چمدان
امکان رزرو تاکسی میز پذیرش ۲۴ ساعته واکس کفش در لابی نمازخانه

تمام امکانات رفاهی و تفریحی هتل چمران

دو طبقه اول و دوم هتل چمران شیراز را مجتمع تجاری با امکانات مورد نیاز مهمانان تشکیل داده است. از فروشگاه و مغازه های فروش گرفته تا آرایشگاه های مردانه و زنانه را در اینجا پیدا خواهید کرد. برای استفاده از استخر و جکوزی هتل، تعرفه آن را باید بپردازید. از قبل با هتل هماهنگ کنید و البته سالن بدنسازی را هم فراموش نکنید. چرا که با بهترین تجهیزات بدنسازی و ورزشی تکمیل شده و انواع کلاس های ورزش در آن برگزار می شود. ورزشگاه و استخر کافی شاپی اختصاصی دارد.

در مجتمع تجاری هتل چمران شیراز دارای امکاناتی نظیر اتاق بازی های کامپیوتری، کافی نت، فضای بازی کودکان، رستوران ایتالیایی، فست فود و کافی شاپ است. برای تمام فضاها باید هزینه بپردازید، با این حال، تجمع و نزدیکی تمام این امکانات تفریحی در یک مکان، از ویژگی های خوب هتل است. تمیزی تمام فضاها و خدمات رسانی پرسنل هتل چمران شیراز رضایت شما را به دست می آورند.

رستوران های هتل بزرگ چمران

این هتل مرتفع و لوکس، ۴ رستوران برای پذیرایی از مهمانان و مردم شیراز دارد. ۲ کافی شاپ و یک سالن غذاخوری را هم باید به این گروه بیفزاییم. این فضاها را معرفی می کنیم.

هتل چمران

رستوران ملل برای صرف صبحانه

مهمانانی که از شب قبل وارد هتل شده اند، صبحانه ای رایگان را در رستوران ملل هتل چمران شیراز دارند. بوفه صبحانه در طبقه سوم و در فضایی به مساحت ۳۰۰ متر مربع، مفصل چیده شده است. رستوران ملل دو سالن مجزا دارد که یکی به صورت بالکنی است و انواع غذاهای بین المللی را سرو می کند.

رستوران داوینچی، رستورانی ایتالیایی

اگر از طرفداران غذاهای ایتالیایی هستید، از خوردن پاستا و انواع پیتزا لذت می برید، به رستوران داوینچی بروید. این رستوران به دلیل قرار گرفتن در طبقه ۲۵ام ساختمان، نمایی ویژه از شهر جلوی رویتان می گذارد.

رستوران باربد، فضای شعرهای سعدی و حافظ

اجرای موسیقی در رستوران های داوینچی و باربد فضای مفرحی را ایجاد نموده است. انواع غذاهای سنتی ایرانی را در رستوران باربد خواهید داشت. این رستوران در طبقه منفی یک در سالنی بزرگ و پر از میز و صندلی قرار گرفته است. با غذاهای سنتی شیراز آشنایی دارید؟ منوی رستوران باربد را با خواندن مطلب آشنایی با غذاهای شیراز بیشتر بشناسید. در این مطلب می توانید با ۱۰ تا از غذاهای سنتی شیراز که بسیار خوشمزه هستند، آشنا شوید.

رستوران پانوراما در ارتفاع

نمی دانید چه غذایی می خواهید؟ به رستوران پانوراما هتل چمران شیراز در طبقه ۲۴ بروید. انواع غذاهای ایرانی و بین المللی را در منوی این رستوران خواهید یافت. یک طبقه پایین تر از این رستوران، کافی شاپ چشم انداز برای نوشیدنی های گرم آماده پذیرایی است.

فست فود ویژه هتل چمران

یکی از معروف ترین فست فودهای شهر شیراز، فست فود هتل ۵ ستاره بلوار چمران است. لژ خانوادگی و فضاهای خاص آن، در طبقه اول برای خدمات رسانی به مهمانان حاضر است.

کافی شاپ ایتالیایی

برای امتحان کردن انواع بستنی ها و شیرینی ها در فضای کافی شاپی تنها کافیست به لابی هتل بروید. اگر نشستی کاری و اداری دارید، این فضا برای صحبت های کاری مناسب است. سفارش نوشیدنی یا کیک بستنی، صحبت های شما را شیرین تر می کند.

سالن مجالس

برای برگزاری مراسم های عروسی، مجالس مختلف و همایش ها، نیاز به سالنی بزرگ دارید؟ مساحت این سالن پذیرایی ۸۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده که در طبقه ۲۱ و ۲۲ هتل قرار دارد. بنابراین نمای بی نظیر و چلچراغی شیراز را هم به آن اضافه کنید.

آتلیه عکاسی، بوتیک لباس و فروشگاه در هتل خواهید داشت. حمام مغربی در هتل چمران، تمیزی و پاکیزگی به شیوه سنتی حمام های ایران به شما هدیه می دهد.

آدرس هتل چمران شیراز

بلوار چمران شیراز، نرسیده به بیمارستان اردیبهشت و خیابان کوهسار مهدی